Consumenten zijn in control
Wij volgen Postfilter en ook de DDMA Privacy Code. Het recht op bezwaar wordt altijd gerespecteerd. Dat verwachten we van u als adverteerder ook.
Alle filters worden altijd gevolgd:
- Iedere verzending wordt ontdubbeld tegen het Postfilter, op deze wijze wordt voorkomen dat de consumenten die geen reclamepost willen ontvangen toch worden benaderd.
- Consubase controleert of er ontdubbeld is tegen de eigen suppressielijst(en) van de adverteerder.
In control betekent dat consumenten op heldere wijze worden geïnformeerd, via www.consubase.nl is informatie beschikbaar over de doeleinden van Consubase en ook de wijze waarop consumenten hun rechten kunnen uitoefenen, waaronder het recht op inzage en het doen van bezwaar.
[HORIZONTALE LIJN]
Het verzenden van reclamepost is een vorm van direct marketing. Direct marketing kan een gerechtvaardigd belang zijn zoals bedoeld in de AVG. Gerechtvaardigd belang is ook de grondslag op basis waarvan Consubase b.v. mogelijk gebruik van Consubase door adverteerders toestaat. Het betekent dat altijd een gerechtvaardigd belang toets wordt gedaan door Consubase b.v. Omdat het om een vorm van direct marketing gaat, geldt bovendien altijd een absoluut recht op bezwaar van de consument.
Conform het bepaalde in de AVG dienen consumenten bij eerste contact altijd op dat recht op bezwaar te worden gewezen. U bent als adverteerder zelf verantwoordelijk voor uw eigen informatieverplichtingen. Daarnaast bent u bij gebruik van Consubase verplicht om consumenten te wijzen op het recht van bezwaar bij Consubase b.v.
Disclaimer
U bent als adverteerder verplicht op de reclame-uiting de volgende disclaimer te vermelden:
Uw adres is eenmalig voor deze campagne aan ons ter beschikking gesteld via Consubase, conform de privacywetgeving (AVG). Indien u meer informatie wenst of geen reclamepost meer wilt ontvangen via Consubase, ga dan naar: www.Consubase.nl/[naam adverteerder] Wenst u helemaal geen reclamepost meer te ontvangen, maak dan uw bezwaar kenbaar via www.postfilter.nl. Indien deze reclamepost u op een ongepast moment bereikt, onze welgemeende excuses!
[HORIZONTALE LIJN]
Waarborgen
Met deze waarborgen is de consument steeds in control. Consubase borgt daarmee dat:
- Een reclame-uiting niet misleidend is en als inbreukmakend wordt ervaren.
- Gebruik van Consubase altijd beperkt is; slechts eenmalig en tijdelijk (maximaal 4 weken)
- In iedere direct mail wordt gewezen op het recht op bezwaar en de afmeldmogelijkheid via Consubase.nl
- In iedere direct mail wordt gewezen op Postfilter.nl.
- In iedere direct mail worden geïnformeerd over Consubase, middels de disclaimer.
- Heldere en begrijpelijke informatie over Consubase via Consubase.nl.
- Een eenvoudige procedure via Consubase.nl waar zij zonder ingewikkelde procedure de mogelijkheid hebben om hun recht van bezwaar uit te oefenen en zich direct uit te schrijven.
Mochten er vragen of klachten zijn, dan staat de privacy officer van Consubase b.v. altijd klaar om betrokkenen verder te helpen. Een vraag of klacht wordt altijd binnen korte tijd, maximaal 4 dagen, behandeld en, indien betrokkene daarom verzoekt, altijd telefonisch te woord gestaan. Betrokkenen waarderen de persoonlijke afwikkeling door Consubase’s privacy officer zeer. Bovendien worden op die wijze positieve en negatieve ervaringen van betrokkenen bij de ontvangst van reclamepost direct meegenomen in iedere volgende PIA toets door Consubase b.v.
Consubase borgt met bovenstaande ‘fair use’ en ‘respect voor privacy’ waar adverteerders nieuwe klanten willen benaderen met reclamepost.