Doelgroepbereik: Adverteerder is ‘controller’

U als adverteerder bepaalt. U bepaalt doel en middelen van de direct mail campagne: u doet uw eigen Privacy Impact Assessment.

  • U bepaalt de doelgroepselectie, de uiting en het aantal te bereiken adressen.
  • U zorgt ervoor dat de uiting niet misleidend of oneerlijk is en dat de campagne voldoet aan toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Nederlandse Reclame Code.
  • U beoordeelt zelf of u een gerechtvaardigd belang heeft dat zwaarder weegt dan de mogelijke impact op de privacy van betrokkenen.

Bij de verzending van de direct mail campagne bent u verantwoordelijk voor:

  • Uw informatieverplichting met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens. Dit kan bijvoorbeeld een link naar uw eigen privacy statement zijn.
  • Het aanbieden van het recht op bezwaar bij u als adverteerder; de betrokkene moet de mogelijkheid hebben om zich uit te schrijven voor het ontvangen van marketing uitingen van uw organisatie.

[HORIZONTALE LIJN]

Uw gebruiksrecht is beperkt

Bij gebruik van Consubase verkrijgt u een eenmalig en tijdelijk gebruiksrecht om de door u gekozen doelgroepselectie te benaderen.

Uw gebruiksrecht is beperkt tot de duur van 4 weken. Let daarop bij het inplannen van uw reclame campagne. Met een termijn van 4 weken kan het bepaalde in de Code Postfilter worden gerespecteerd, consumenten die zich inschrijven in het Postfilter en op die wijze hun recht van bezwaar uitoefenen mogen na 4 weken na inschrijving in het Postfilter geen reclamepost meer ontvangen. Na deze gebruikstermijn dient de van Consubase verkregen doelgroepselectie door de adverteerder te worden verwijderd.

Let op dat in de doelgroepselectie altijd controle-adressen zijn opgenomen door Consubase b.v. Op die wijze controleert Consubase b.v. of uw gebruik als adverteerder van Consubase in overeenstemming is met de aan de adverteerder verleende beperkte gebruiksrechten en of de reclame-uiting wordt verzonden conform de voorafgaande getoetste reclame-uiting.